De roep van de consument en de samenleving om nu maatregelen te nemen voor het klimaat, wordt steeds harder. Lees hier hoe u daadwerkelijk energie kunt besparen én hoe dit tevreden en productievere gebruikers of collega’s oplevert.

Waar we naartoe gaan

Het in 2015 gesloten klimaatakkoord in Parijs is op zijn zachtst gezegd ambitieus. Een belangrijk doel is dat de uitstoot van broeikasgassen met 49% ten opzichte van 1990 gedaald moet zijn.

Deze afspraak wordt door de Nederlandse overheid zeer serieus genomen, waardoor het duidelijk is dat ieder bedrijf of consument hiervan iets gaat merken. Voor vastgoedeigenaren en gebouwbeheerders geldt NU al de verplichting om energiebesparende maatregelen te nemen bij een verbruik van 50.000 kWh, wanneer dit zich terug verdient binnen 5 jaar.
Ook dienen alle panden nu al een energielabel te hebben bij elk transactiemoment. En straks moet ieder pand minimaal label ‘C’ hebben. Maar is het voor u ook interessant om NU al actie te ondernemen? En wat zou u nu kunnen doen?

Direct minder energie verbruiken

Om maar met de laatste vraag te beginnen; u kunt direct beginnen met energie besparen en te zorgen voor minder CO2-uitstoot. Dit kunt u doen door warmte-/ zonnewerende folie aan te laten brengen waardoor uw airco’s flink minder hard hoeven te blazen, of zelfs uitgezet kunnen worden. Maar waarom zou u daartoe nu al overgaan?

Milieu

Dat het milieu en onze leefomgeving op dit moment in gevaar is, is wel duidelijk. De smeltende poolkappen zijn hier een bewijs van, en het steeds warmer wordende klimaat is ook in Nederland merkbaar geworden. We hebben dus met zijn allen een verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat we straks geen natte voeten krijgen. Door nu actie te ondernemen kunt u direct energie besparen en CO2 reduceren.

Stakeholders, gebruikers, consumenten

Door de aanhoudende stroom van informatie over het klimaat, zijn consumenten de afgelopen jaren in een rap tempo bewust geworden. Door hun bestedingsgedrag, maar ook door andere manieren van druk uitoefenen, sporen ze organisaties en bedrijven aan om verantwoordelijkheid te nemen. Het ligt voor de hand dat als u nu een besparing weet te realiseren, er kansen liggen voor uw organisatie. Zeker wanneer u hiermee een concurrentievoordeel behaalt, of hiermee uw employer branding verbetert.

Gebruikers en collega’s in een pand

Zonnewarmte kan in het voorjaar en de zomer zorgen voor té warme werkomgevingen. Met een beetje zon dat direct op de ramen schijnt, loopt de temperatuur snel op. Temperaturen boven de 23 graden zorgen al voor een directe afname van de productiviteit. Warmtewerende folie houdt de warmte buiten, waardoor collega’s zich niet alleen prettiger voelen, maar ook productiever zijn. Wanneer de temperatuur met een airco wordt geregeld, moeten deze flink hard blazen. Dit zorgt weer voor branderige ogen of stijve spieren. Kortom, hoe minder hard de airco’s hoeven te blazen, hoe lekkerder mensen in hun vel zitten.

Minder geld kwijt aan energie

Een andere goede reden om nu al te investeren in maatregelen, is dat u direct kunt besparen op energiekosten. Natuurlijk geldt er een terugverdientijd. Hierbij geldt; hoe eerder u deze maatregel neemt, hoe eerder u deze heeft terugverdiend.

Wat is en doet warmtewerende folie?

Wilt u het volgende weten over warmtewerende folie?

  • Hoe werkt warmtewerende folie?
  • Hoeveel energie kun je daarmee besparen?
  • Hoeveel CO2-reductie bereik je ermee?
  • Welke effecten qua comfort mag je verwachten?
  • Hoeveel geld bespaar je ermee?

Wij hebben de antwoorden op deze vragen verzameld. Wilt u vrijblijvend deze informatie ontvangen? Vul dan hieronder uw e-mailadres in en wij sturen u dit toe.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

U wordt niet toegevoegd aan een mailinglijst of database; u ontvangt een persoonlijke mail.

Links